سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کامپیوتر آنلاین
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 1779
کل یادداشتها ها : 11

نوشته شده در تاریخ 96/9/27 ساعت 8:35 ع توسط محمد رضا کاوری


درمان دیابت با بامیه

درمان دیابت با بامیه
بر اساس تحقیقات انجام شده گیاه بامیه می تواند کنترل کننده دیابت نوع ا و 2 باشد

شیوه زندگی،کم تحرکی،تغذیه اشتباه،سابقه بیماری در خانواده می تواند از عوامل ایجاد دیابت باشد.به همین دلیل پزشکان به افرادی که در معرز دیابت هستند توصیه می کنند که در طول هفته ورزش منظم داشته باشند و رژیم غذایی مناسب
در تحقیقات انجام شده نشان می دهد که گیاه بامیه میتواند باعث کنترل قند خون شود.اما همچنان بامیه در دست تحقیق می باشد

بامیه متعلق به خانواده mallow(از نظر علمی Abelmoschus esculentus) است که ختمی، چای ترش، کاکائو و پنبه نیز درهمین خانواده قرار می گیرند. بامیه در آب وهوای معتدل می روید. این گیاه دارای گل های بزرگی است که در نهایت به گیاه سبزغلاف مانند پر از دانه ای تبدیل می شود. بامیه از 2000 سال قبل از میلاد مسیح در مصر استفاده شده است.

بامیه ضد دیابت

طعم بامیه ملایم است و غلاف و دانه های آن خوراکی می باشند. این سبزی سابقه ای طولانی در طب سنتی دارد. در گزارش باغ های سلطنتی کیو نوشته شده است درطب سنتی شرق، برگ ها و میوه ی بامیه برای کاهش درد، به عنوان مرطوب کننده و درمان کننده ی اختلالات ادراری استفاده می گردید. در طب کنگو از بامیه برای زایمان ایمن استفاده می شد.

آیا بامیه می تواند علایم دیابت را کاهش دهد؟

دیابت اغلب با افزایش هورمونی به نام انسولین و دیگر درمانهای دارویی کنترل می شود. با این حال برخی از افراد مبتلا به دیابت، خواهان کاهش دوز انسولین خود هستند و برخی از افراد ازعوارض جانبی و ناخوشایند داروهای دیابت رنج می برند و گاهی داروهای دیابت برای برخی از افراد بخوبی کار نمی کنند.

درمان دیابت با طب سنتی

درمان دیابت با بامیه

توجه داشته باشید که بامیه می تواند باعث کنترل قند خون شود ما تا به حال هیچ مدکی وجود ندارد که نشان بدهد گیاه بامیه باعث درمان دیابت شود.و مورد دیگر این که بیشتر تحقیقاتی که در مورد بامیه و کنترل دیابت انجام شده بیشتر بر روی حیوانات بوده است و هنوز به درستی این آزمایشات بر روی انسان انجام نشده است

افزایش جذب قند توسط ماهیچه ها

در سال 2005 مطالعه ای درمجله ی Planta Medicaمنتشر گردید که در آن به بررسی تأثیرات بامیه بر موشهای صحرایی مبتلا به دیابت پرداخته بود. دانشمندان ماده ای بنام myricetinرا در بامیه یافتند که در برخی غذاهای دیگر نظیر چای سبز نیز یافت می شود. آنها میریستین را از بامیه جدا کرده و موشها را با آن درمان کردند. این درمان سبب افزایش جذب قند توسط ماهیچه های موش های صحرایی و کاهش قند خون شد. در سال 2012 یک بازنگری از مطالعات انجام شده بر روی بامیه در مجله ی Food Science and Human Wellnessمنتشر گردید که در آن به چندین مطالعه ی آزمایشگاهی و حیوانی و ارتباط میریستین با کاهش قند خون اشاره شده بود. در این مطالعه استدلال شد که میریستین ممکن است سایر عوامل خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

بامیه خواص
درمان دیابت با بامیه

دانشمندان در تحقیقی که در سال 2011 در مورد گیاه بامیه انجام دادند به این نتیجه رسیدند که بامیه باعث پایین آمدن قند خون می شود.دانشمندان به تعدادی موش گیاه بامیه را دادند و متوجه شدند که قند خونشان پایین تر آمده است.
همچنین در این تحقیق مشخص شد که گیاه بامیه جذب داروی متفورمین را متوقف می کند به همین دلیل توصیه می شود این با هم در یک زمان مصرف نشود

کاهش قند خون

در مطالعه ای که درسال 2011 در مجله ی Pharmacy and Bioallied Sciencesمنتشر گردید به ارتباط خوردن بامیه و کاهش قند خون اشاره شده است. محققان پس از تثبیت قندخون موشهای صحرایی به مدت 12 روز به آنها پودرعصاره ی پوست و دانه ی بامیه را با دوزهایی تا 2000 میلی گرم به ازاء هر کیلوگرم وزن بدن دادند. هیچ اثرات جانبی سمی از مصرف دوزهای بالای بامیه مشاهده نشد اما قند خون موشهای صحرایی پس از 28 روز مصرف بامیه، کاهش یافت. این مطالعه در روز بیست و هشتم متوقف شد بنابراین ثبات اثرات بامیه بر مقدار قندخون نامشخص ماند.

بامیه برا کاهش قند خون

ملاحظاتی در مورد مصرف بامیه

در چندین مطالعه به ارتباط مصرف بامیه با اثرات منفی جانبی آن اشاره شده است این تأثیرات منفی عبارتند از:

• مصرف بامیه ممکن است تأثیر داروی متفورمین را کاهش دهد.

• بامیه حاوی مقادیر زیادی اگزالات است و این ماده می تواند خطر سنگ کلیه را در افرادی که مستعد سنگ های کلیوی هستند، افزایش دهد.

• چنانچه بامیه به درستی شسته نشود، می تواند حاوی باکتریها، آفت کش ها و سایر مواد خطرناک باشد و افراد نباید بامیه را بصورت خام یا فریز شده که از تاریخ انقضای آن گذشته باشد، استفاده کنند.

• افرادی که به بامیه آلرژی دارند نباید از این گیاه استفاده کنند، این نوع از آلرژی مانند سایر انواع آلرژی به خانواده ی گیاه mallowنظیر ختمی و کتان است.

اطلاعات تغذیه ای و فواید بامیه

حتی اگر ثابت شود که بامیه برای کنترل دیابت بی اثراست می تواند میان وعده ای سالم برای افراد دیابتی باشد. یک وعده سروینگ آن که شامل100 گرم بامیه است تنها حاوی 30 کالری انرژی است. سایر فواید تغذیه ای آن شامل:

• بامیه فاقد چربی های اشباع یا کلسترول است.

• بامیه حاوی مقادیر بالایی فیبر است و 9 درصد از نیاز روزانه ی فرد به فیبر را تأمین می کند.

• بامیه حاوی 8 درصد از نیاز روزانه ی شما به کلسیم، 43 از نیاز روزانه (RDV)شما به منگنز و 10 درصد نیاز روزانه شما به آهن و مس و 44 درصد از نیاز روزانه ی شما به ویتامین Kاست.

خواص بامیه خام

بامیه همچنین غنی از مواد حفاظت کننده ی آنتی اکسیدان مانند myricetinاست. به گفته ی مرکز ملی طب مکمل و جایگزین، آنتی اکسیدانها ممکن است استرس اکسیداتیو (فرایندی که به سلولها خسارت وارد می کنند) را کاهش دهند. استرس اکسیداتیو نقش مهمی در بروز دیابت و بیماریهای قلبی، پارکینسون، آلزایمر، آب مروارید، دژنراسیون ماکولا، بیماریهای قلبی – عروقی و سرطان دارند.

در تحقیقی که در سال 2015 انجام شد نشان می دهد علاوه بر این که بامیه باعث کنترل دیابت می شود حتی می تواند باعث از بین رفتن خستگی هم بشود. پلی فنل ها و فلاونوئیدهای موجود در تخم بامیه خستگی را کاهش می دهند.








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ